Τετάρτη 10 Ιουλίου 2024

ΝΩΠΟ ΒΟΥΤΥΡΟ και βουτυρόγαλα

 


Αν ανήκετε κι εσείς στα άτομα που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αγνά υλικά , όπως π.χ. πραγματικό γάλα και όχι τυποποιημένο υπάρχουν μερικές λύσεις αν θέλετε να φτιάξετε ένα σπιτικό προϊόν που θα μοιάζει μ αυτό που υπάρχει στην μνήμη σας απ τα παιδικά σας χρόνια .

Το νωπό ανάλατο βούτυρο – που σημειωτέον ως παιδί δεν το έβαζα στο στόμα μου αν δεν μου έταζαν κάτι π.χ. σοκολάτα ή τηγανιτές πατάτες – θυμάμαι ότι το έβαζαν στο ψυγείο μέσα σε ένα μπολάκι με νερό. Ισως να έφταιγε η χαμηλή ψύξη του ψυγείου με πάγο και το νερό μάλλον θα βοηθούσε να παραταθεί η ζωή του. Δεν μπορώ να θυμηθώ την συσκευασία του όταν το αγόραζαν και δεν ξέρω αν και τότε το έλεγαν βούτυρο Κερκύρας – και όχι «τύπου» - Δεν γνωρίζω ακόμα αν έφτιαχναν στο σπίτι τους βούτυρο όσοι είχαν ζώα , ενώ είχα δεί να φτιάχνουν το τελειότερο τυρί που έχω φάει ποτέ ..φέτα στην σαλαμούρα της Βασιλείας και λαδοτύρι της θείας Ειρήνης .Και τα δυο αυτά τυριά τα οποία έτρεχαν τα σάλια μου όταν τα έβλεπα και περίμενα πως και πως μήπως και μου έδιναν να φάω κι εγώ, πράγμα που έκανε την γιαγιά μου να ντρέπεται για μένα , αποκαλώντας με «λιμάρα» .

Επί το έργον.

Πριν συνεχίσω θα σας δώσω μια συμβουλή . Οργανωθείτε .. Εγώ  ανυπόμονη ως συνήθως δεν το έκανα  , δεν απομάκρυνα απ τον πάγκο μου ότι είχε πάνω με αποτέλεσμα όταν τελείωσα να υπάρχουν πιτσιλιές  παντού . Πάνω μου , στα κουτιά του καφέ και της ζάχαρης , οι κατσαρόλες που ήταν πάνω στην κουζίνα , ακόμα και στο δάπεδο. Εκτός αν χρησιμοποιήσετε  τα κατάλληλα εργαλεία όπως μίξερ ανάμειξης με καπάκι .

 Το μόνο υλικό που μου χρειάστηκε ήταν ένα κιλό κρέμα γάλακτος ζωικής προέλευσης με όλα της τα λιπαρά.

Χτύπησα την κρέμα ( απ το ψυγείο ) αρκετά μέχρι να κόψει. Τότε με μαγικό τρόπο αρχίζει να διαχωρίζεται το βούτυρο απ το γάλα και βλέπεις μέσα στον κάδο σου να επιπλέουν κομμάτια λίπους μέσα στο βουτυρόγαλα  γιατί περι βουτηρόγαλου πρόκειται . Εκεί ακριβώς σας λέω να προσέξετε γιατί  συνεχίζοντας να χτυπάτε το υγρό θα σας κάνει λούτσα ..

Βάζουμε πλαστικά γάντια και μαζεύουμε το βούτυρο σε μπάλα που το πιέζουμε να φύγουν τα υγρά. Αφού το παιδέψουμε αρκετά και γρήγορα για να μην πάρει θερμότητα απ τα χέρια μας,  το βουτάμε σε ένα μπολ με παγωμένο νερό και παγάκια κανα δυό φορές μέχρι το νερό του μπολ να μείνει καθαρό. Βάζουμε το βούτυρο σε φόρμα ( εγώ το έβαλα στο κουτί που ήταν η κρέμα γάλακτος αφού το έκοψα στα δύο , και το έβαλα στο ψυγείο .

Πήρα απ όλη την διαδικασία της παρασκευής 395 γραμμάρια βούτυρο  και περίπου 500 γραμ. βουτυρόγαλα .



Σημείωση

Για το ένα κιλό της κρέμας πλήρωσα περίπου 4 και κάτι ευρώ

Μπορείτε πριν το βάλετε στην φόρμα να το αλατίσετε ακόμα και να το ανακατέψετε με βότανα, όπως μαϊντανός , δεντρολίβανο , σκόρδο , η εστραγκόν - όχι βέβαια όλα μαζί - 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια: