Πέμπτη 23 Αυγούστου 2018

Μεζές με πιπερίτσες τσίλι σε βάζο





Πιπεριά τσίλι - καμπανούλα. 
Το όνομα δε με το οποίο έχει καταχωρηθεί στην βοτανική βιβλιογραφία είναι Bishops crown. Διακοσμητική όπως λένε σχεδόν όλα τα ελληνικά σάιτς χωρίς πολλές πληροφορίες αφού σχεδόν όλες είναι copy paste. 
Έτσι λοιπόν δεν γνωρίζω αν είναι βρώσιμη ή όχι,  αν και σε ξένες σελίδες είδα και συνταγές μαγειρικής μ αυτές. 
Δεν προβληματίζομαι γιατί θα τις δοκιμάσω η ίδια και αν ζήσω θα σας πω.  
Η κορώνα του επισκόπου όπως μαρτυρά το όνομά της , 
ή το χριστουγεννιάτικο κουδούνι , 
ή το καπέλο του τζόκερ, είναι μια πιπεριά της οικογενείας Capsicum baccatum με πιο ήπια γεύση απ την Habanera αλλά και τούτη καίει αρκετά. 

Το φυτό φτάνει στα 0,8 - 1,2 μέτρα και πρέπει να είναι πολυετές αν κρίνω απ το δικό μου που ζει στην γλάστρα εδώ και τρία-τέσσερα χρόνια . 

Το κάθε φυτό σε κανονικές συνθήκες φύτευσης παράγει 30 έως 50 απ αυτές τις ιδιόρρυθμες πιπερίτσες που και να μην είναι βρώσιμες είναι πανέμορφες ως διακοσμητικές. 

Δημοσιεύω φωτογραφίες με την πιπεριά καμπανούλα που την έφτιαξα κονσέρβα αλλά δεν σας δίνω την συνταγή για τους παραπάνω λόγους που ανέφερα. 





Εδώ δείχνουμε και πως αφαιρούμε τους σπόρους για να τους αποθηκεύσουμε.


Επίσης αν κάποιος γνωρίζει αν τρώγεται ή όχι και έχει φάει ο ίδιος ( όχι απλώς έχει ακούσει ) ας μας το πεί.  

Τα λέμε... 

3 σχόλια:

Παύλος είπε...

Καλησπέρα. Ναι έχω φάει πολλές φορές. Της έτρωγε η μάνα μου από κείνη της έμαθα και γω, δεν καίνε σχεδόν καθόλου έχουν πολλή ωραία γεύση όμως. Ακόμα και τιγανιτές.
Εάν έχετε μερικούς σπόρους θα ήθελα γιατί την έχω χάσει και η κυραρένα ( η μαμά ) έχει συχωρεθει.
Της τρώτε άφοβα !
Παύλος.

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Καλησπέρα και σε σας .
Κρίμα που δεν έχω σπόρο αυτής της πιπεριάς γιατί το φυτό το πέταξα ..Για μένα δεν ήταν αρκετά καυτερές όταν τις δοκίμασα . Αν σας ενδιαφέρει όμως έχω σπόρο πολύ πιο καυτερής πιπεριάς . Την χαμπανέρο Μ αυτές φτιάχνω ταμπάσκο .

Unknown είπε...

Ναι έχω μία σε μεγάλο πήλινο κιούπι στον κήπο μου. Η σάρκα της είναι εντελώς γλυκιά, αλλά η περιοχή των σπόρων είναι πικάντικη. Αν την κόψετε ολόκληρη στο φαγητό θα δώσει μια νότα, αν αφαιρέσετε τους σπόρους μόνο χρώμα.