Δευτέρα 20 Αυγούστου 2018

Εντός , εκτός και επί τα αυτά...





... και μην πάει ο νους σας ούτε στην γεωμετρία ούτε και στην πολιτική  - μιας και σήμερα είμαστε πια εκτός μνημονίων - αλλά σε μένα..
Ζω εντός, είμαι εκτός και συγχρόνως βρίσκομαι και στις δύο τοποθεσίες . Αν δεν με καταλαβαίνεις ρίξε μια ματιά στην γάτα του Schrödinger για δεις πως νοιώθω. 
Δεν μ αρέσει να απολογούμαι για τις επιλογές που έχω κάνει στην ζωή μου όμως καμιά φορά έρχομαι στο αμήν όταν ακούω ανοησίες. 
Βέβαια στους ανόητους οφείλω τις επιλογές μου π.χ. να είμαι μοναχικό άτομο και κανονικά θα έπρεπε να τους χρωστώ ευγνωμοσύνη. 
Τώρα τι δουλειά έχουν όλα τα παραπάνω με συνταγές και τρόφιμα θα καταλάβεις. 

- Ουφ ! Τέλειωσα σχεδόν με τις καλοκαιρινές ασχολίες μου , έκανα αρκετή σάλτσα ντομάτας για τον χειμώνα , αρκετή για να χαρίσω και στους φίλους μου..
Τώρα δεν μου μένει παρά να περιμένω τον Σεπτέμβρη για να φτιάξω τον μούστο μου για πετιμέζι, και να βιαστώ όσο ο ήλιος είναι ακόμα καυτός να φτιάξω την μανέστρα μου για να στεγνώνει.
Με κοίταξε με απαξίωση σχεδόν με σιχαμάρα και μου λέει:

- Μμμμμμμμ…. και γιατί δεν πας να αγοράσεις  κριθαράκι απ το σούπερ μάρκετ ? Πάμφθηνο είναι..

Είναι το δεύτερο κρούσμα από άτομα εντός της πολυκατοικίας μας που με βγάζουν έξω απ τα ρούχα μου . Η άλλη με είχε ρωτήσει αν με βοηθά ο γιός μου στο χόμπι μου να ασχολούμαι με την κηπουρική στο μπαλκόνι αφού ήταν σίγουρη πως τρώει κι αυτός απ τις ντομάτες που καλλιεργούσα κάποτε. 

Δεν ξέρω εσείς τι θα απαντούσατε σε τέτοιες περιπτώσεις, αλλά εγώ για κάτι τέτοια αποφάσισα 
να ζω «εντός» μεν, μη μπορώντας να κάνω διαφορετικά,  
«εκτός» κι ακόμα πιο μακριά από επιλογή , 
και «επι τα αυτά» λόγω… κάρμα ίσως ?? 

Κουραστικός πρόλογος και μάλιστα σε συνταγές μαγειρικής αλλά ελπίζω να με συγχωρήσετε . 

 Ας σας πω για την μουστάρδα μου τις σάλτσες και τα λιαστά μου ντοματάκια που ποτέ δεν μου άρεσαν γιατί μάλλον δεν τα έφτιαχνα σωστά. Και το λάθος μου ήταν ότι έβαζα πολύ αλάτι από τον φόβο μην χαλάσουν όσο θα στεγνώνουν στον ήλιο, και επίσης τα στέγνωνα παραπάνω απ όσο έπρεπε (βέβαια να τα στεγνώσω στον φούρνο δεν θα το ήθελα ποτέ γιατί χάνουν αρκετά απ το άρωμά τους). 




Οι σάλτσες της ντομάτας ( σκέτες και με πιπεριές και βασιλικό για γρήγορες μακαρονάδες) αραδιάστηκαν στο ντουλάπι μαζί με την νέα μου παρασκευή μουστάρδας με σκόρδο και μέλι που έγινε καταπληκτική. ( Θα ήθελα να φτιάξω και σύκα γεμιστά για τον χειμώνα καθώς και τον Μυτιληνιό μούστο για αλευριά ..Αλλά που να βρεθούν τόσα σύκα εδώ στον εξωτικό Βύρωνα ?) 


 Τα υλικά για την μουστάρδα 
40 γραμ. άσπρο σιναπόσπορο 
40 γραμ. μαύρο » 
1 σκελίδα σκόρδο 
50 ml λευκό ξύδι 
 2 κουταλιές μέλι 
1 κουταλιά αλάτι 
Και προαιρετικά λίγο κουρκουμά για πιο έντονο χρώμα . 

Θα μουσκέψουμε τους σπόρους σε ζεστό νερό για μια νύχτα . Την άλλη μέρα θα τους στραγγίσουμε. Θα τους πλύνουμε πολύ καλά γιατί θα έχουν μια βαριά μυρωδιά και θα τους ξανά στραγγίσουμε. 
Βάζουμε τους σπόρους μαζί με τα υπόλοιπα υλικά στο μπλέντερ και χτυπάμε.. Εγώ τα χτυπάω αρκετά και όχι για λίγα λεπτά που λέει η συνταγή. 
Βάζουμε την μουστάρδα μας σε αποστειρωμένο βαζάκι και στο ψυγείο . 

Η μουστάρδα μας ακόμα δεν είναι ώριμη . θα χρειαστεί 10-15 ημέρες . Αν δεν την θέλετε να καίει τόσο πολύ μην βάλετε μαύρους σπόρους . 
Ωστόσο μουλιάστε μερικούς για να τους ανακατέψετε στο τέλος έτσι για ομορφιά.. 

Ντοματάκια λιαστά 

Αγοράζουμε ντοματάκια του γλυκού ( πομοντόρια νομίζω τα λένε ) γερά και κόκκινα τελείως. 
Τα πλένουμε και τα κόβουμε στα δύο καθέτως. Τα απλώνουμε σε μια σήτα με το κομμένο μέρος προς τα επάνω ( εγώ τα άπλωσα σε ένα ράφι ψυγείου που το έβαλα πάνω στο ταψί του φούρνου μου ) 
και τα αλατίζουμε με ημίχοντρο αλάτι τόσο όσο θα βάζαμε σε μισό ντοματάκι για να το φάμε αυτή την στιγμή. Τα αφήνουμε στον ήλιο σκεπασμένα με ένα τούλι. 
Την νύχτα πάντα τα βάζουμε μέσα στο σπίτι , όσο ζέστη κι αν κάνει έξω. Την άλλη μέρα τα γυρίζουμε απ την άλλη πλευρά. Όταν μαζεύεται πολύ υγρό στα ντοματάκια λόγω του αλατιού το αδειάζουμε. Και όταν τα ξαναγυρίσουμε βάζουμε πάλι ελάχιστο αλάτι. 

Τα μαζεύουμε όταν «μελώσουν» και τα βάζουμε στο λάδι με φύλλα βασιλικού ή σκόρδο ανάμεσα τους. Δεν πρέπει να ξεραθούν  και η υφή τους πρέπει να μοιάζει με σταφίδα ή «ξερό» σύκο . 


 Σάλτσα ντομάτα ( Βάση)




 Ντοματάκια τα οποία τα ξεφλουδίζουμε ζεματώντας. Τα βάζουμε στην κατσαρόλα πολτοποιώντας τα με το πίμερ και τα βράζουμε μέχρι να φύγουν τα υγρά. 
Μετά έτσι ζεστός όπως είναι ο πολτός τον βάζουμε σε καυτές αποστειρωμένες γυάλες τις κλείνουμε χωρίς καθυστέρηση και τις γυρνάμε ανάποδα μέχρι να κρυώσουν για να τις αποθηκεύσουμε . 

Όπως είδατε δεν βάζουμε ούτε αλάτι ούτε λάδι. Το λάδι χρειάζεται αφού θα ανοίξουμε το βαζάκι για να μαγειρέψουμε , που τότε το διατηρούμε πια στο ψυγείο. 
Με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να φτιάξουμε σάλτσα ντομάτας με βασιλικό , πιπεριές ή και με τα δυό μαζί. Απλά τα βράζουμε κι αυτά μαζί με τα πολτοποιημένα ντοματάκια και προς το τέλος τα πολτοποιούμε ξανά όλα μαζί. 

Δεν πιστεύω να ξέχασα τίποτα οπότε τα λέμε …. 
(πιστεύω την εποχή των μακαρονιών αν δεν βαρεθώ και του μούστου ..)

Δεν υπάρχουν σχόλια: