Σάββατο 18 Αυγούστου 2018

Φτιάχνοντας το δικό μας ταμπάσκο




Γράφοντας πριν ένα σχεδόν μήνα στην ομάδα για την πιπεριά χαμπανέρο ο ενθουσιασμός μου ήταν ανάμικτος με αγωνία , γιατί δεν γνώριζα: μια πιπεριά που με βασάνισε τόσο πολύ, που ήταν και υβρίδιο συν τοις άλλοις τι καρπό θα μου δώσει . 
Ο φόβος μου ήταν πως ναι μεν , όλα πήγαιναν θαυμάσια , αλλά τελικά μήπως δεν έκαιγαν , και το φυτό μεταλλάχτηκε σε διακοσμητικό? 
Δεν ξέρω αν θα λειτουργήσει η παρακάτω σύνδεση έτσι ώστε να διαβάσετε για την πιπεριά μου την προσθέτω ωστόσο. 
https://www.facebook.com/groups/671029616355945/permalink/1613276025464628/?__xts__[0]=68.ARDvn_6v8yx_VNDE0Xs4Cd4sKVEfB5sWO3JeudhyJ1QkypjGWdfyxc8YcW-JX9jYDGp_44gt1ANdcmZ-OOFiY4E0gwHWf4_6Fns4FFFK6k5zaICi0mxAHOpnn1CDtjir6zC7a04vqGhj&__tn__=-R

Και επί τέλους σήμερα μάζεψα τις πρώτες  ( περίπου 10-12 ) και έφτιαξα το ταμπάσκο μου , που μόνο μ αυτές τις συγκεκριμένες πιπεριές το φτιάχνω . 

Το πραγματικό μέγεθός τους περίπου 


Η συνταγή είναι δική μου και μπορώ να πω πως ελάχιστα έως καθόλου διαφέρει απ αυτό το γνωστό του σούπερ μάρκετ. 
Ας φτιάξουμε λοιπόν ταμπάσκο σπιτικό , και ας γευτούμε την χαρά της δημιουργίας. 

 Υλικά . 
Νερό εμφιαλωμένο ( εγώ βάζω και της βρύσης ) 
Πιπεριές απαραιτήτως Habaneros 
Αλάτι ημίχονδρο 
Ένα βαρύ γουδί ( το πέτρινο μας διευκολύνει) 
Και οπωσδήποτε γάντια και μάσκα. 

 Κόβω τις πιπεριές σε οριζόντιες φέτες και τις χτυπάω μαζί με τους σπόρους τους στο γουδί με λίγο αλάτι μέχρι να γίνουν σχεδόν πολτός. Σ αυτό το σημείο προσέχουμε γιατί οι αναθυμιάσεις είναι έντονες σε σημείο να δακρύζουν τα μάτια και να νοιώθουμε σαν να πάθαμε έγκαυμα αν πέσει στο χέρι μας. 
( Δεν ξέρω πως θα γινόταν αν τις έβαζα στο μούλτι αλλά ορισμένα υλικά μ αρέσει να τα προσέχω περισσότερο. Π.χ. το ψιλοκομμένο κρεμμύδι το κόβω πάντα στο χέρι αλλιώς μου φαίνεται πως αλλάζει η γεύση του.) 
Στη συνέχεια φτιάχνω μια άλμη ακριβώς την ίδια που φτιάχνουμε για τις πράσινες ελιές και ρίχνω μέσα τον πολτό ξεπλένοντας με λίγη απ αυτήν και το γουδί μας. 

Όλα αυτά τα βάζουμε στο μπουκάλι μας ή μέσα σε ένα βάζο το αφήνουμε στο ψυγείο για δυο τρείς εβδομάδες και μετά το φιλτράρουμε. 
Στο τέλος ρίχνω μια - δυο σταγόνες ξύδι ίσα- ίσα να πάρει λίγο άρωμα και όχι να γίνει ξινό. 

 Τα υπολείμματα μετά το φιλτράρισμα δεν τα πετάω.. Ξαναρχίζω κάνοντας τα ίδια μόνο που τα βάζω σε λιγότερη άρμη. Γίνεται βέβαια την δεύτερη φορά , ελάχιστα πιο αδύνατο το ταμπάσκο μας. 
Το έχω χρησιμοποιήσει μέχρι και τρεις φορές ! 

 Αν βρείτε πιπεριές χαμπανέρο και σας αρέσουν τα καφτερά φτιάξτε το ! Αξίζει τον κόπο. 

Υ.Γ. Πέρυσι που δεν είχα πιπεριές δοκίμασα να φτιάξω με πιπερίτσες τσίλι και μεγάλες καυτερές πιπεριές .. Δεν μου πέτυχε..

Υ.Γ. 2 Επειδή δεν ξέρω αν γίνεται ζύμωση στην πρώτη φάση δεν σφίγγω το πώμα του μπουκαλιού δυνατά μήπως προκύψει οτιδήποτε.. Αν γνωρίζει κάποιος ειδικός ας μου πει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: