Δευτέρα 22 Απριλίου 2019

Περί ανέμων και υδάτων για το γλυκό του κουταλιού τριαντάφυλλο


Η αλήθεια είναι πως δεν ανήκει στα αγαπημένα μου γλυκά αλλά το έφτιαξα έτσι …για να θυμηθώ παλιές περίεργες γεύσεις , ταξείδια ( το είχα πρωτοδοκιμάσει στην Χίο ) και κυρίως το έφτιαξα γιατί είχα τα κατάλληλα τριαντάφυλλα , λίγα αλλά τα σωστά . 

Η τριανταφυλλιά της οποίας τα λουλούδια είναι κατάλληλα για γλυκό, λικέρ , ροδόσταμο , αιθέριο έλαιο, ακόμα και για συστατικό μοσχολίβανου είναι η Rosa gallica var. officinalis - apothecary rose . Δύσκολο όμως να βρεθεί η παλιά ποικιλία της γιατί έχουν δημιουργηθεί υβρίδια τα οποία είναι πιο ανθεκτικά στους εχθρούς της - που είναι πολλοί – και γι αυτό η πραγματική ποικιλία είναι δυσεύρετη . Λένε πως είναι η αρχαιότερη κατηγορία τριανταφυλλιάς, η οποία καλλιεργήθηκε από τους αρχαίους Έλληνες και τους Ρωμαίους. Αυτό που την χαρακτηρίζει είναι τα πολλά μικρά αγκάθια που φτάνουν μέχρι το άνθος της και το δυνατό άρωμά της ..




Την τριανταφυλλιά μου, μου την έστειλε φίλος απ το νησί μου και δεινοπαθώ για να την κρατήσω σε μια καλή κατάσταση χωρίς γεωργικά φάρμακα . Το αστείο (! ) της υπόθεσης είναι πως την τεράστια μαγιάτικη τριανταφυλλιά που είχε ο φίλος μου στην Μυτιλήνη δεν μπόρεσε να την σώσει και τώρα είμαι εγώ αυτή που θα του στείλω μόσχευμα της τριανταφυλλίτσας μου. 

 Δεν μ αρέσει να λέω πολλά , πρώτον γιατί βαριέμαι να γράφω και δεύτερον δεν νομίζω να χρειάζεται να γνωρίζεις βοτανολογία για να φτιάξεις ένα γλυκό του κουταλιού. Στην περίπτωση τούτη όμως πιστέψτε με ..χρειάζεται. Διάβασα πολλά για το γλυκό τριαντάφυλλο που δεν θέλω να τα σχολιάσω , παρά μόνο να λύσω απορίες . 






Αποθήκευση των ροδοπέταλων  στο ψυγείο μέχρι να μαζέψουμε  την απαιτούμενη ποσότητα 

Ναι , πιθανώς να φτιάχνουμε γλυκό και με άλλες ποικιλίες τριαντάφυλλων – δεν έχω φτιάξει και δεν μπορώ να έχω άποψη - . 

Όχι, το εκατόφυλλο τριαντάφυλλο δεν είναι το «μαγιάτικο» 
Το μαγιάτικο ( Rosa gallica var. officinalis - apothecary rose ) έχει περίπου τριάντα πέταλα , που είναι λεπτά σαν από μετάξι . 

Όχι εδώ δεν χρειάζεται να κόψουμε το λευκό μέρος του πέταλου με ψαλίδι γιατί ούτε πικρό είναι ούτε σκληρό που πιθανώς να είναι των άλλων.. 


Και τέλος .. υπάρχουν τόσες συνταγές στο διαδίκτυο , που η δική μου θα είναι περιττή .. Αυτά , με αγάπη , και αν βρείτε την παλιά ποικιλία της μαγιάτικης τριανταφυλλιά απλά σώστε την . 


ΣΣ. Ειλικρινά έχω απογοητευτεί απ τα πικρόχολα σχόλια που διάβασα στο σεργιάνι που έκανα σε μερικά άγνωστά μου blog απ τις "ειδικές". 
 Παρ όλο που δεν αφορούσαν εμένα αναρωτιέμαι γιατί τόση απαξίωση για τους άλλους .. Κόμπλεξ ? κουταμάρα ? κακία ? ή όλα μαζί ? 

Καλό Πάσχα.



Δεν υπάρχουν σχόλια: