Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017

Λουκουμάδες " Η μηχανή του χρόνου"





Σάββατο σήμερα και γυρνώντας απ το σούπερ μάρκετ είπα πως είναι καιρός  να ρίξω μια ματιά στα ντουλάπια  να πετάξω  τυχόν ληγμένα και κυρίως  να τα τακτοποιήσω  γιατί δεν χωρούσε τίποτα .. Τίποτα δεν είχε λήξει ..τα στρίμωξα όπως  -όπως και μου ΄μεινε στα χέρια μόνο ένα σακουλάκι με τρία  δάχτυλα ρύζι .. Η πρώτη σκέψη ήταν να το πετάξω.. 
Γνωρίζοντας πως η ιστορία  επαναλαμβάνεται και πολλές φορές χρειάστηκα  μια κουταλιά υλικό για μια παρασκευή πλην όμως το είχα πετάξει επειδή ήταν μια σταλιά χωρίς να το αντικαταστήσω   λέω στον εαυτό μου :  
- Κι αν το χρειαστώ το ρύζι ?? 
– Έχεις άλλο.. Κιλό ολόκληρο που δεν το έχεις ανοίξει μου απαντά αυτός .. 
- Εντάξει μωρέ …το πετάω !!   Τι θα κάνω με τρία δάχτυλα ρύζι ?? 
– Λουκουμάδες μου απαντά πάλι ο άθλιος ! 
- Δεν έχω κανακάνει..Μόνο ακουστά τους έχω..
Και ίσως να είχα φάει κάποια φορά εκεί..στην προκυμαία  .. 
σ ένα ζαχαροπλαστείο που τους έφτιαχνε δίπλα στο Φωτο Ζουζη , 
που ήταν δίπλα στο Φωτό Βασιλείου, 
που ήταν κοντά στο Blue sea…εκεί κοντά στο δεξιό λιμενοβραχίονα … 
Εκεί που με κανό κινδύνεψα άπειρες φορές να γκρεμοτσακιστώ στα βράχια ..
εκεί δίπλα ..στα τσαμάκια που ακόμα δεν ήταν πλαζ ..
εκεί στα μικρά καφενεδάκια που απ το απόγευμα άρχιζαν  να μοσχοβολούν  ούζο και τηγανιτό καλαμάρι ..Εκεί… κάτω απ το κάστρο που μας πήγαιναν εκδρομή…
εκεί…πίσω απ την απαγορευμένη γειτονιά που τα αγόρια όταν μιλούσαν γι αυτή  καμάρωναν για τα ψέματα που έλεγαν ,  αλλά ο σκοπός είχε επιτευχτεί αφού  εμείς τα κορίτσια  τους βλέπαμε  πια σαν μεγάλους  έχοντας  τέτοιες εμπειρίες 
……………………………………………………..................................................................................
Να κάνω λουκουμάδες .. με ρύζι..τώρα …χωρίς συνταγή ..Να μη μου γίνουν καλοί ..να στεναχωρηθώ,  να νευριάσω… φτάνει να φύγω από εκεί …Να φτιάξω λουκουμάδες καούν …φτάνει να μην μυρίζω την θάλασσα, το πεύκο, τα καλαμαράκια και το ούζο…
……………………………………………………………………………………………………..................



Τι έβαλα μέσα δεν θυμάμαι ακριβώς ..
Νομίζω  1 και μισό φλιτζάνι κίτρινο αλεύρι 
1 φλιτζάνι  για όλες τις χρήσεις 
1 φακελάκι μαγιά με μια πρέζα ζάχαρη 
λίγο αλάτι 
και τα τρία δάχτυλα  του ρυζιού 
το οποίο έβρασα , σούρωσα , αλλά δεν πέταξα το ζουμί του..
Το αραίωσα με λίγο νερό, ίσα-ίσα να κρυώσει μην μου χαλάσει την μαγιά  και το έριξα στα υπόλοιπα υλικά φτιάχνοντας  έναν σχετικά σφιχτό χυλό 
Σε μία ώρα είχε φουσκώσει , τηγανιστεί και παραλίγο φαγωθεί.. 

Ωραιότατοι γίνανε ….
αλλά ψυχοφθόροι …

4 σχόλια:

Kitchen Stories είπε...

Ωραιότατοι και καθόλου ψυχοφθόροι...
Πάρα πολύ λαχταριστοί, μη σου πω ότι τους προτιμώ έτσι περισσότερο από τους κλασικούς!
Ζ.

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Καλημέρα Ζαμπία
Ψυχοφθόροι αφού ήταν αυτοί η αιτία για όλο το ταξείδι που έκανε το μυαλό σε μέρη και τόπους που δεν θέλω να θυμάμαι :) :)
Κατα τ άλλα έγιναν πραγματικά καλύτεροι απ τους κλασικούς- όπως τους λες- αφού και σήμερα την επόμενη μέρα δηλαδή έχουν παραμείνει τραγανιστοί απ έξω ..

Kitchen Stories είπε...

Καλημέρα Ελιά!

Δεν ξέρω αν είναι δυνατό να επιλέγουμε μόνο τις ευχάριστες κι όχι τις δυσάρεστες αναμνήσεις. Καταλαβαίνω που δεν θες να θυμάσαι κάποια πράγματα, όμως αυτά είναι εκεί να μας τριβελίζουν και να τα υπομένουμε...

Όταν κατέβηκα από το αεροπλάνο και πάτησα το πόδι μου για πρώτη φορά στη Μυτιλήνη ο φίλος, που ήρθε να με προϋπαντήσει, πριν πάμε σπίτι μού έκανε μια αυτοκινητάδα στην κακόφημη γειτονιά, στις παρυφές του κάστρου (τι παρυφές, μέσα στο κάστρο), λέγοντάς μου τι είναι και να μη μου ξεφύγει να πάω κατά ΄κει έστω και τυχαία... ήθελε να με προφυλάξει από περίεργα συναπαντήματα :).
Τότε είχε αρχίσει η διαδικασία "εκκαθάρισις" και τα εναπομείναντα "σπίτια" ήταν πολύ λίγα.

Ζ.

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχ!!
Τι έγινε ρε???
Ολοι απο κεί περάσατε εκτός από μένα???
( Ημουν βλέπεις και υπάκουο παιδί γμτ μου..( Υπάκουο βέβαια μόνο σε ότι δεν μου άρεσε και μένα ειδ αλλιώς .. αν μ αρεσε δεν ακουγα Χριστό ακόμα και αν με φοβέριζαν με τιμωρία.. )
Χαχαχαχαχαχχαχαχα Να σαι καλά βρε !!

Υ.Γ. Οι ευχάριστες στιγμές μ ενοχλούν..Τις όποιες δυσάρεστες δεν τις θυμάμαι !!