Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

Περέκ ( My way )

Ζύμη μόνο με νερό αλάτι κι αλεύρι

Πρόλογος ( Οπως λέμε ορντέβρ )
Το πόσο μ αρέσει να "ακούω"  τί λέγεται πίσω απ την πλάτη μου δεν περιγράφεται.
Αλλά πιο πολύ μ αρέσει   η κλωτσιά  που τους έρχεται απ το πουθενά , και όχι πως τους ενοχλεί, απλά  αναρωτιούνται .
Βέβαια  πως σε στόλιζαν κανονικά ούτε περνάει απ το μυαλό τους ..
Ως " πόντια " λοιπόν ( επίθετο που το νομίζουν για βρισιά , γιατί αδυνατούν να παρακολουθήσουν τις σκέψεις σου τους σουτάρεις μεγαλοπρεπώς και ξεκινάς να  φτιάξεις ποντιακά περέκ  για να δικαιολογήσεις  το παρατσούκλι  που σου κόλλησαν μεν , και  να κάνεις τραπέζι στους πραγματικούς φίλους σου δε.

Το σκεύος των Ποντίων το λένε σατς   .. Το δικό μου είναι γουώκ αναποδογυρισμένο .. 




Τα περέκ τα αποθηκεύουμε σε δροσερό μέρος μέσα σε πάνινη  σακούλα..Κρατάνε ένα χρόνο. 


Έτοιμα , με γέμιση τυριού ( φέτας ) Κανονικά γίνονται με περισσότερα  φύλλα 

 Κι όταν ανοίγεις τον φούρνο  για τα περέκ..κάνεις και ένα ψωμί..
Και οι Ελιές Μαίστρες τι άλλο ψωμί θα έκαναν από λιόψωμο ??

Με ελιές και μυτιληνιά ρίγανη ..

Σ.Σ τα περέκ αφού τα βρέξουμε λίγο τα βάζουμε στο τηγάνι με γέμιση της αρεσκείας μας..
2 φύλλα  ένα πάνω ένα κάτω.. Συνήθως τυρί ..

6 σχόλια:

Kitchen Stories είπε...

Τόσο εύκολα!
Θα το δοκιμάσω!

Καλό απόγευμα "Πόντια"!:)
Z.

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Χαχα Ζαμπία μου !! Μ αρέσει το Πόντια !!!

Αφού είναι εύκολα για μένα ..για σένα θα είναι παιχνιδάκι!!
Είναι μια εύκολη λύση αφού μπορεις να κάνεις και πίτα μ αυτά στον φούρνο!!
Καλό απόγευμα!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Τη προηγούμενη βδομάδα σε ντελικατέσσεν,μη χ...,της Πάτρας αγόρασα έτοιμα περέκ,εισαγωγής παρακαλώ,λήξης 6/2014,με στίγματα μούχλας.Τα νεύρα μου και τα 6+ευρουλάκια μου:(

Αλήθεια,ρηχό ταψάκι δε κάνει,θέλει να είναι κοίλο το σχήμα και το αλοίφεις με κάτι;;
Ρωτώ γιατί δεν είμαι Ποντία,μόνο χαζοπούλι πιάστηκα......

Φιλικά

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Ανώνυμή μου
Πρίν σκεφτώ το γουώκ μου τα έψηνα σε ένα αναποδογυρισμένο ταψί..
Παρατηρούσα όμως πως το φύλλο έβγαζε πολλους ατμούς ..και επειδή το ψήσιμο είναι ελάχιστο (γιατί αλλιώς θα καεί) ο ατμός δεν είναι καλός..το αφήνει μαλακό και αυτός είναι η αιτία που μούχλιασε το φύλλο που αγόρασες .. Με το γουώκ δεν αφηνε ατμό , αλλα δεν ξερω να εξηγείσω το γιατί...

ΔΕΝ αλοίφουμε απολύτως τίποτα ..

Να είσαι καλά!!

zoyzoy είπε...

Μου θυμίζουν αραβικές πίτες όπως τα βλέπω καθότι δεν τα γνωρίζω καν.
Πρέπει να'ναι νοστιμότατα και το ψωμάκι σου Θεϊκό φαίνεται με νωπή μαγιά ή ξερή??

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Zoyzoy μου με ξερή μαγιά..
Συνηθως φτιαχνω δικό μου προζύμι
αλλα αυτή τη φορα μου χάλασε..