Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

Μα παστουρμάς την Σαρακοστή ? Ναι! Γιατί όχι?




Ότι δεν πάμε καθόλου καλά θα το έχετε διαπιστώσει..
Ένας απ τους λόγους που συνεχίζουμε να μην πηγαίνουμε καλά
είναι που απ αυτούς που περιμένεις να σου δώσουν μια σπρωξιά  είναι λίγο πολύ τρεις λαλούν και δυο χορεύουν...
Πάντα λέω να κάνω ένα ημερολόγιο και να αποθηκεύω τα όσα λένε και κάνουν
και πάντα έχω την εντύπωση ότι διαβάζω την τελευταία τους μπαρούφα , που μάλλον  - κατά το φτωχό μου το μυαλό - τους ξέφυγε από λάθος..
Μετά από την επερώτηση για το βάρος της σχολικής τσάντας στη βουλή
ο δαίμων της ταξικής πρωτοπορίας ξαναχτύπησε..
Έκαναν αγωνιστικά κούλουμα!
Τώρα τι σόι αγωνιστικά ήταν ..θα σας γελάσω..

Αν λοιπόν βαφτίζουμε  τα κούλουμα αγωνιστικά.. καταλαβαίνω ότι οι βόλτες απ την Ομόνοια στο Σύνταγμα είναι έφοδος..
Και η συμπαράσταση στην ΕΡΤ  επανάσταση..

Ωραία λοιπόν  ...βαφτίζω κι εγώ  το κρέας ψάρι όπως οι Άγιοι πατέρες...
και φτιάχνω παστουρμά..νηστίσιμο..
Θα μου πεις .. Μάρτη μήνα ??
Ναι ! Μάρτη μήνα ... Αφού τώρα χάλασε ο καιρός ...
Περίμενα να ωριμάσουν οι συνθήκες..
Και τις ευκαιρίες  δεν τις αφήνω.. Τώρα λοιπόν !

Εξ άλλου Ελιά με λένε ..όχι ...κόμμα...




Το αλάτισα με ημιχονδρο αλάτι και το έβαλα ανάμεσα σε δυο ξύλα  με πολύ βάρος από πάνω.. το τοποθέτησα σε ένα ταψί και φρόντιζα  να πεταω τα υγρά που έβγαζε το κρέας αλλά και να συμπληρώνω το αλάτι


Οταν σταμάτησε να βγαζει υγρα  σε 5-6 μέρες αναλογα με το αρχικό βάρος  ( ήταν περίπου κιλό ) το έπλυνα καλά το σκούπισα προσεκτικά  και το κρέμασα για λίγο στον αέρα να στεγνώσει
Το χρώμα μην σας ανησυχεί ..έτσι  γίνεται.. Αν δεν με πιστεύετε ρωτήστε και τους Ούνους του Αττίλα που έβαζαν κομμάτια κρέας κάτω απ την σέλα του αλόγου τους και χτυπιόταν, έφευγε το αίμα και αφυδατωνόταν .. 




Με τα υλικά της συνταγής έκανα μια μαλακια ζύμη ( πολτό ) και έντυσα  το στεγνό κρέας.. Τον πολτό που περίσεψε  τον εβαλα στο ψυγείο και όσο  στεγνωνει ο παστουρμάς θα προσέχω σε ποιο σημείο έχει σκάσει  η επιφανεια του και θα την κλείνω γιατί αν παίρνει αέρα  θα χαλάσει.. Περίπου σε 20 ημέρες θα είναι 'ετοιμος Αν βοηθήσει ο καιρός  και δεν κάνει ζέστες πάλι.. Αλλιώς θα τον βάλω στο ψυγείο

 Υλικά  για τον πολτό επικάλυψης
150 γραμ. τσιμένι
150 γραμ. παπρικα γλυκειά
2 κουταλιές αλεύρι
10 γραμ. πάπρικα καυτερή
5 γραμ. πιπέρι μαύρο
5 γραμ. κύμινο ( δεν έβαλα )
5 σκελίδες σκόρδο πολτοποιημένες
2 κουταλιές ξύδι ή κονιάκ ( δεν είχα κι εβαλα ουίσκι )
2 - 3 κουταλιές λάδι ή βούτηρο ( βοηθάει να μη σκάσει στον αέρα )
Και νερό όσο σηκώσει ( Παγωμένο απ το ψυγείο...δεν ξέρω γιατί..)

Οκ...με παραδέχομαι...και μ αγαπώ, και με θαυμάζω..ελάχιστες φορές..αλλά κάτι είναι κι αυτό..




8 σχόλια:

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

Είπα κι εγώ ότι θα φτιάξεις παστουρμά θαλάσσης, αλλά είδα τον κοινό, που ξέρουν όλοι!!
Χαρά στο κουράγιο σου... Εγώ δεν έχω τα νεύρα να περιμένω να ωριμάσει. Παίρνω έτοιμο, λεπτοκομμένο και άοσμο...
Καλή Σαρακοστή και με το καλό και η νηστεία!!

AMANTA είπε...

Οκ και γω!!!!

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Σταύρο !! Μα όλη η χαρα είναι στο φτιάξιμο !!
Το ταξείδι που λένε!! Χα χα!
Ναι ..στο κόψιμο θα αντιμετωπίσω μεγάλο πρόβλημα γιατί ούτε μαχαιρια καλά εχω ούτε να κόβω ξέρω καλά!!
Καλή σαρακοστή και σε σένα!!
εγώ θα περιμενω να γίνει ο παστουρμάς για να αρχίσω να νηστεύω !!

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Αμάντα σ ευχαριστώ !!! Χαχαχα!!!

Kitchen Stories είπε...

Ωραία!
Στο μαχαίρωμα φώναξε με, μ΄ αρέσει...:)

Πάντως σου βγάζω το καπέλο!
Z.

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Ζαμπια μου
Ξέρεις από μαχαίρωμα ???
Μάθε μου κι εμένα βρε!!
Χα!χα!
Αν βγάζεις εσύ, το καπέλο σε μένα τι να κάνω εγώ για σένα , μου λές?

Χωρίς αστεία τώρα..ο παστουρμάς χοντροκομενος δεν τρώγεται.. Χάνει τη μισή σου νοστιμιά!

Kitchen Stories είπε...

Πάρε κοπίδι σχεδιαστικό (κόβαμε τα χαρτόνια για τις μακέτες μ΄αυτό, έχει λεπίδα λεπτή σαν ξυράφι που μεγαλώνει σπρώχνοντας ένα έμβολο στο πίσω μέρος του) έχουν τα βιβλιοχαρτοπωλεία διάφορα μεγέθη, διάλεξε και δοκίμασε σε ένα φύλλο χαρτί εκεί, πριν το αγοράσεις...πάρε και λεπίδα/ -ες ανταλλακτική/ -ες για άμα σπάσει ή στομώσει.
Έχω ένα σετάκι με 3-4 διαφορετικά μεγέθη, από το LIDL, πάει καιρός που τα βρήκα τυχαία...
Κόβω το ζυμάρι καμιά φορά ή το χαράσσω.

* Κρητικιά και να μην ξέρω από μαχαίρια;
Ειδικά από πισώπλατα μαχαιρώματα; :)

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Ζαμπώ !!
Πολύ καλή η ιδέα σου
Εχω αρκετα κοπίδια αλλά ποτε δεν μου πέρασε απ το μυαλό να το χρησιμοποιήσω στην κουζίνα ( ενώ το μεγαλο ψαλίδι της ραπτικής μου το έχω για να κόβω πίτσες και φύλλο... )
Πιστεύω ότι θα κάνει δουλεια ...Θα σου πώ!!Σ ευχαριστώ !!!!!!

Χαχαχα!! Τα πισώπλατα είναι άθλημα της εποχής ... Αθλητές πολλοί... Και μάλιστα πρωταθλητές !!!