Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010

Πρόλογος



Δεν θα ασχολιόμουν ποτέ με μια σελίδα «μαγειρικής» αν δεν αντιλαμβανόμουν

ότι η κουζίνα μας αλλοιώνεται με γοργούς ρυθμούς θαρρείς και η κατάρα των αλλαγών σαν λαίλαπα δεν λέει να αφήσει τίποτα όρθιο.

Κι ενώ οι αλλαγές επιβάλλονται για να προχωρήσουμε μπροστά απορώ γιατί (πάντα σε σχέση με την ελληνική κουζίνα) πρέπει να ξεχάσουμε τις πατροπαράδοτες συνταγές και τα ντόπια υλικά που μέσα σ αυτά βάζω συνταγές και υλικά των γειτόνων μας που ναι μεν με ορισμένους θέλουμε να είμαστε σε συνεχή διαμάχη αλλά αν εξετάσουμε τις τροφές μας θα δούμε ότι κι εκεί που να πάρει ο διάολος κάτι μας συνδέει..

Δεν συμφωνώ ότι οι Έλληνες περίμεναν τους Μικρασιάτες για να μάθουν να τρώνε। (παρ όλο μου είμαι κι εγώ ανάμεσα σ αυτούς που κοκορεύονται συχνά γι αυτό.)

Απλά ..η διαφορετική ζωή των απέναντι τους επέτρεψε να ασχοληθούν με περισσότερα πράγματα απ ότι εμείς και ας μην εξηγήσω για μια φορά τι εννοώ με την φράση διαφορετική ζωή γιατί προβλέπω ότι κι αυτήν την σελίδα από μαγειρική θα την καταντήσω «μαγειρική» και ο νοών νοείτω .

Θα ήθελα ακόμα να διευκρινίσω ότι εδώ δεν θα βρείτε συνταγές για αρχάριους όχι γιατί οι συνταγές είναι περίπλοκες αλλά από ένα σημείο και μετά για όποιον αγαπάει την μαγειρική παύουν τα μέτρα και οι ακριβείς δόσεις και αρχίζει ο πειραματισμός πάντα όμως στα πλαίσια των παλιών γεύσεων που προσπαθώ να φέρω στη μνήμη μου

Γεύσεις που δοκίμασα, αισθάνθηκα, γεύσεις που μ αυτές έκλαψα, αγάπησα, καλωσόρισα και αποχαιρέτησα ανθρώπους, γιόρτασα , γεύσεις που ζήλεψα γιατί στο σπίτι μου δεν συνηθιζόταν και εν τέλει όλα αυτά που νομίζω ότι χάνονται σιγά-σιγά.

Αιτία για αυτήν την σελίδα είναι και η φίλη μου Μαρία που μιλώντας για μαγειρικές αναμνήσεις με παρότρυνε «κάπου να τα γράψω για να μείνουνε» όπως είπε..

Εδώ θα βρείτε αρκετές συνταγές που έχει ψάξει η Μαριάννα Γερασίμου που ενώ δεν την γνωρίζω κατάλαβα πως το ίδιο μεράκι έχουμε και επειδή ένα της συγκεκριμένο βιβλίο της δεν το βρήκα πουθενά για να το κάνω δώρο σε δυο φίλες μου που έχουμε την ίδια λόξα με την μαγειρική θεώρησα ότι θα μου επιτρέψει να μεταφέρω εδώ μερικούς απ' τους θησαυρούς που μάζεψε, ψάχνοντας, δοκιμάζοντας και μελετώντας.

( χαρισμένο στην Κατερίνα )

Δεν υπάρχουν σχόλια: